Hoeveel maaltijden per dag?

Vaker kunnen eten en sneller kunnen afvallen klinkt te mooi om waar te zijn. Toch is dat dus niet waar. Logisch klinkt het niet na dit artikel weet je wel beter. Hoeveel maaltijden per dag is nou ideaal?

Boost je metabolisme

Door regelmatig op een dag een kleine maaltijd te eten, zorg je ervoor dat jou metabolisme een boost krijgt. Ons doel zal zijn om dit iedere 3 uur te doen. Op deze manier zorg je ervoor, dat jou metabolisme ook snel op zijn maximum gaat draaien.

Een maaltijd heeft ongeveer 3 uur nodig om helemaal verteerd te worden door je lichaam. Daarna zal hij weer in een rustiger stand gaan draaien. Door iedere keer een kleine maaltijd te nemen zorg je ervoor dat hij door blijft draaien.

Het is echt belangrijk dat je geen maaltijden gaat overslaan. Het zorgt er direct voor dat jou metabolisme op een lagere stand zal gaan draaien.

Hoeveel maaltijden per dag

Het mag duidelijk zijn dat om de 3 uur eten de way to go is. Wanneer we 8 uur slapen op een dag komt dit neer op 5,3 maaltijden per dag. Met 5 maaltijden per dag ben je al heel erg goed op weg. Wanneer je het echter zou kunnen inplannen, probeer het een tijdje met 6. Dan zal je om de 2,66 uur een maaltijd moeten nemen.

Het is ook mogelijk om resultaat te halen met minder maaltijden maar dit is absoluut NIET aan te raden. Er zijn te veel mensen op dieet die maar 1 of 2 maaltijden per dag eten. Dit heeft direct een negatief effect op hun metabolisme.

Met 3/4 maaltijden doe je het iets beter en kan je ook best resultaat behalen. Maar veruit het makkelijkste om af te vallen is door je maaltijden te verspreiden en dus vaker te gaan eten op een dag. Het kan zijn dat je dan op een dag meer calorieën binnenkrijgt, maar door de boost in je metabolisme zal je er ook meer verbranden.

Spiermassa verlies door te weinig maaltijden

Door het eten van regelmatig kleine maaltijden krijg je er nog een bonus voordeel bij ;) . Eiwitten blijven ongeveer 3 uur in je bloedbaan, hierna heeft je lichaam ze nog wel nodig. Wanneer jij niet om de 3 uur eet, zal je lichaam deze eiwitten uit je spiermassa behalen.

Dit zal dus zorgen voor afbraak van spiermassa, wat weer resulteert in een lager metabolisme!

Van alle tips om af te vallen, kan je met deze het snelste en beste een blijvend resultaat behalen.

No Comments Yet.

leave a comment

CommentLuv badge