Snel in vorm komen na de vakantie!

Snel in vorm komen na de vakantie!
Niets zo vervelend als dat je van een heerlijke vakantie thuiskomt en plots blijkt dat je een paar ongewenste kilo’s hebt meegenomen vanaf het hotelin Turkije. Nu is voorkomen altijd beter dan genezen. Maar intensief sporten en letten op wat je eet zijn niet twee dingen die je graag doet tijdens de vakantie. Liever lig je lekker op het strand in de zon met een goed boek in de ene hand en een cocktail in de andere. Terwijl het echte leven bij thuiskomst al op je zit te wachten, is het ook tijd de vakantiekilo’s weer kwijt te raken. In samenwerking met DeVakantiezoeker.nl hebben we een paar tips voor je op een rijtje gezet, zodat je binnen no time weer helemaal in vorm bent!
Ontbijt!
Het ontbijt is en blijft de belangrijkste maaltijd van de dag. Het maakt het lichaam, en dus de maag en spijsvertering, wakker en het zorgt voor energie. Ook blijft het bloedsuikerspiegel laag, zodat je niet snel naar de makkelijke (en dus slechte) suikers zult grijpen als je trek hebt. Ontbijt met fruit, groente, volkorenproducten en water of thee.

http://data1.whicdn.com/images/76582610/large.jpg

Sport!
Tijdens de vakantie kan het sporten er een beetje bij in geschoten zijn. Maar zodra je thuis bent, zijn er geen excuusjes meer. Pak het sporten daarom zo snel mogelijk weer op. Als je gewoonlijk niet sport, is dit het perfecte moment om ermee te beginnen. Belangrijk is dat je probeert elke dag een half uur te bewegen. Je kunt een half uur gaan hardlopen of een uurtje zwemmen. Het hoeft niet duur te zijn of lang te duren, als je het maar doet. Wees zo creatief mogelijk. Pak de trap in plaats van de roltrap en dans door je huis terwijl je aan het stofzuigen zijn. Die hartslagen per minuut moeten omhoog!
Varieer!
Variatie is het sleutelwoord voor een gezonde leefstijl. Het gaat erom dat je blijvende veranderingen aanbrengt in de eetgewoontes, zodat je niet in een klap heel veel moet afzien, maar juist gelijkmatig en gelukkig afvalt. Varieer met vlees en vis en ga eens een dag vegetarisch. Probeer vreemde soorten groente en fruit uit. Zo krijg je genoeg vitamines en mineralen binnen.

http://data1.whicdn.com/images/77823594/large.jpg

Doel!
Stel jezelf een doel. Belangrijker nog: stel jezelf een doel dat haalbaar is. Niemand heeft er iets aan als je doelen niet haalt, omdat ze simpelweg onmogelijk zijn. Je blijft gemotiveerd als je stapje voor stapje vooruitgang boekt en pondjes (geen kilo’s) verliest. Hoe gezonder je leeft, des te langer blijven ze weg. Met beloningen werken is ook een goede stok achter de deur. Je bent de eerste kilo kwijt? Trakteer jezelf op een heerlijke massage!
Om weer in vorm te komen hoef je niet obsessief calorieën te tellen. Het gaat er juist om dat je een goede balans vind tussen het voedsel dat je tot je neemt en de hoeveelheid dat je sport. Op die manier ben je weer in vorm voor je het weet!

No Comments Yet.

leave a comment

CommentLuv badge